Μενού  

Σε έρευνες που έγιναν, επιβεβαιώθηκε η ευεργετική επίδραση της μεσογειακής διατροφής στην υγεία αλλά και στη δημιουργία ενός ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος.

Η παραδοσιακή μεσογειακή δίαιτα έχει αποκτήσει τη φήμη ότι:


(α) μπορεί να συμβάλει στην αποτροπή διατροφικών και χρόνιων παθήσεων (π.χ. παθήσεις καρκίνου και καρδίας) και


(β) μπορεί να βοηθήσει για μια μακροχρόνια και υγιεινή ζωή.


Η μεσογειακή δίαιτα βασίζεται σε φυτικές τροφές με τις περισσότερες ημερήσιες θερμίδες να προέρχονται από το ψωμί, τα δημητριακά, το ρύζι, τα ολικής άλεσης προϊόντα, τα φρούτα, τα λαχανικά και τα όσπρια. Επίσης, είναι μειωμένη σε ολικά και κορεσμένα λίπη και ενισχυμένη στη χρήση του ελαιόλαδου. Τα περισσότερα φαγητά είναι χαμηλά σε περιεκτικότητα αλατιού αλλά πλούσια σε φυσικά καρυκεύματα και μπαχαρικά. Το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα βρίσκονται στο εβδομαδιαίο ή μηνιαίο διαιτολόγιο και όχι στο καθημερινό.

Εκτός από τα κύρια χαρακτηριστικά της υγιεινής διατροφής που περιέχονται στη μεσογειακή δίαιτα, η ιδιαιτερότητά της φαίνεται επίσης στις γεύσεις των φαγητών, στους συνδυασμούς των τροφών, στην ποικιλία και στην εποχικότητα των τροφών. Κάτι όμως που πρέπει να τονιστεί είναι ότι η δημιουργία της μεσογειακής πυραμίδας, που είναι βασισμένη στη μεσογειακή δίαιτα, έγινε μετά από μελέτες για τη διατροφή στη Μεσόγειο το 1960. Βέβαια, από το 1960 και μέχρι σήμερα, πολλά έχουν αλλάξει. Δυστυχώς σήμερα, οι μεσογειακοί καταναλώνουν περισσότερο κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα καθημερινά αντί εβδομαδιαίως ή μηνιαίως όπως συνήθιζαν το 1960. Θα πρέπει λοιπόν να επιστρέψουμε στις αρχικές μας διατροφικές συνήθειες με περισσότερες φυτικές τροφές-φρούτα, λαχανικά, όσπρια, λιγότερα κρέατα και ολόπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Μεσογειακή δίαιτα και υγεία