Προηγούμενη Μενού Επόμενη

Κηπευτικά

Οι Κρητικοί τρώνε περισσότερα λαχανικά και χόρτα στο δυτικό κόσμο! Τα καταναλώνουν ωμά, σε σαλάτες, σε πίττες και πιτάκια ή μαγειρεμένα με διάφορους τρόπους ακόμα και με κρέας ανάλογα με την εποχή. Στη Κρήτη συναντάμε είδη χόρτων που συναντάμε στην υπόλοιπο Ελλάδα ή αν τα συναντάμε δεν τους δίνουν σημασία. Παραδείγματος χάριν, στις σαλάτες χρησιμοποιείται πολύ το καλοκαίρι την γλυστρίδα ή αντράκλα, η οποία φυτρώνει μόνη της στους κήπους. Οι παπούλες είναι ένα άλλο σπάνιο χορταρικό που ωμό με λίγο λάδι και ξύδι ή λεμόνι δίνει μια πραγματικά ωραία σαλάτα. Η σοφεγάδα ή σεμπεθεριό (ανάλογα με το αν μαγειρεύεται στην Ανατολική ή Δυτική Κρήτη είναι νοστιμότατη και σε διαφορετικές ποικιλίες. Μαζεύουν ό,τι βρουν στον κήπο τους ένα κολοκύθι, μια μελιτζάνα, λίγα φασόλια, βλήτα, και τα μαγειρεύουν όλα μαζί. Μπορούν να προσθέσουν πατάτα, ντομάτα, φέτα, χοχλιούς και έτσι έχουν διαφορετικές εκδόσεις της ίδιας ιδέας.

Και βέβαια να μην ξεχνάμε τις αγκινάρες που ωμές αλλά και βρασμένες ή μαγειρεμένες σε διαφορετικές εκδόσεις είναι ένα υπέροχο και πάρα πολύ υγιεινό λαχανικά.

Είναι ένα ακόμη μυστικό καλής υγείας, αφού μ' αυτόν τον τρόπο προσλαμβάνουν άφθονες φυτικές ίνες, αρκετές ποσότητες βιταμινών και άλλες θρεπτικές ουσίες, απαραίτητες για τον άνθρωπο. Παράλληλα στις τροφές αυτές περιέχονται ιχνοστοιχεία που είναι απαραίτητα για την καλύτερη δράση διαφόρων ενζύμων και ορμονών και η έλλειψη τους προκαλεί μεταβολικά σύνδρομα. 

Τα λαχανικά πιστεύεται ότι βοηθούν την ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και προσφέρουν βιταμίνες απαραίτητες για το μεταβολισμό διαφόρων ιστών (όπως π.χ. η Β12 για την παραγωγή του αίματος) και συντελούν στην ελάττωση του καρκίνου του παχέος εντέρου. Το λινολενικό οξύ που περιέχεται σε λαχανικά που παράγονται και καταναλώνονται άφθονα στο νησί θεωρείται σήμερα αληθινή ασπίδα υγείας! Προστατεύει την καρδιά, το κυκλοφοριακό σύστημα και προφυλάσσει από καρδιαγγειακά νοσήματα.


Τα Προϊόντα της Κρητικής Γης